Smittevern fram mot jul

Som dere vet er det økt smitte i Stavanger og vi i Hakkebakkeskogen private barnehage holder på å gjennomgå våre rutiner og beredskapsplan. Vi håper at dere foreldre sammen med oss kan bidra med økt smittevern frem til jul. Dersom noe skjer som angår deres barn blir dere kontaktet direkte. Vi følger da opp i tett dialog med Smittevernsavdelingen i Stavanger kommune.

Vi forbereder oss nå på å kunne gå fra Gult nivå til Rødt nivå på kort varsel.

Vi trenger at dere hjelper oss gjennom:

• å sikre at alle barna har vasket hender/spritet seg når de kommer inn i barnehagen
  • å holde barna hjemme ved nyoppståtte symptomer slik at barn ikke smitter de ansatte med forkjølelse.
  • at dere holder avstand - helst 2 meter til alle
  • å gjennomføre garderobereglene - ikke mer enn en familie om gangen i garderoben
  • å ikke gå inn på avdelingen
  • å bruk riktig inngang
  • å gir oss beskjed dersom det er tomt for antibac ved portene

ALLE MÅ REDUSERE NÆRKONTAKTER I HVERDAGEN

Det ville være til stor hjelp for oss om dere følger opp dette. Personalet kan ikke komme på jobb når de har nyoppståtte symptomer, og det er mange barn som er forkjølet. Vi har heldigvis noen faste vikarer. Ved mye fravær i personalet vil det kun bli et omsorgstilbud i barnehagen, og det kan eventuelt også bli aktuelt med redusert åpningstid slik som i vår. Dette er en krevende tid for mange - noen har det vanskligere enn andre. Ta kontakt med ped.leder eller virksomhetsleder om dere trenger det.